Sült Nyest

Sült Nyest

Hello

2017. január 25. - dzsoni90

A hangzatos cím után, nem árulok zsákbamacskát, belecsapok a lecsóba (ejj, rögtön egy kajás hasonlat? kínos). Főzünk, sütünk, pirítunk, meg minden. Ebben a blogban ez lesz. Ha valóban nyestekről szeretnél olvasni, sajnos nem ez a te helyed (de ha megtalálod, szólj, mert biztos király). Apró bibi, hogy gasztroanalfabéta vagyok. Nem tudom mit jelent konfitálni, mi az a polenta, vagy melyik kanálhoz nyúljak, ha blansíroznék. De nincsenek is mesterszakács ambícióim, viszont kurva jó kajákat akarok készíteni. Ha hasonló cipóban jársz, idővel megfejtjük a konyhát és gyakorlatilag a nulláról kezdve lejegyzünk egy fejlődéstörténetet. Ez a lényeg, alant a rizsa.

Biztos vagyok benne, hogy ezernyi, főleg hím sorstársam evickél a szégyen tengerében a főzőtudomány hiánya miatt. Mert valljuk be, a nőkben genetikailag megvan, beléjük kódolták a rakott krumplit, nekik könnyebb (és mégis, a híresebb ételmágusok zömének lóg valami a lába között, de erről később). Millió alkalommal öntötte el az éhség az agyamat, miközben a kanapéba süppedtem. És csak arra tudtam gondolni, hogy de összeütnék egy milánóit, egy borsos tokányt, vagy akár egy szaros bundás kenyeret. De tettlegesség helyett, csak azon morfondíroztam, mégis, hogy a picsába? Gyakorlatilag konyhaképtelen vagyok, így jobban teszem, ha megvárom, míg a bolygó kapitánya elém nem varázsol valamit. Aztán a Konyhafőnök akárhanyadik évada közben elborult az agyam. Elhiszem, hogy eszméletlen ételeket dobtak össze, de az a botrányos tálalás, amit néha prezentálni mertek, kikészített. Mikor egy ordas nagy tányéron árválkodik négy-öt darab, hüvelykujjnyi, natúr hangzatosság, MINDEN nélkül, és értem én, hogy nem a telítettség, és a jóllakottság a cél, hanem az ízek érzékeltetése, de itt már késő, a bili kiborult. Szóval a pocsék tálalások vezettek ide, de mivel más főztjét nem pakolászhatom, jobb lesz tanulni. Melegszendvicsben világbajnok voltam mindigis, de egyébként térkép kell a konyhához. A borokat kenem, bár ez csak egy közérdekű közlemény, hisz borokról nem fogsz itt olvasni. Ha a jövőben mégis, akkor befutottam és fizettek érte. De jó is, hogy szóba jött, hisz abban hasonlatos a konyha artisztikájával, hogy undorodom mindentől, ami körüllengi (erről majd későbbi posztokban). A Bocus d'Or is egy viccparádé, mint valami divatbemutató, ami távolabb nem is állhatna a szakácsművészettől. És emberek szurkolnak a helyszínen, tömegével. Mit skandálhatnak? PÖRKÖLJ ODA TOMI! Jó, a harmincezres stadionokat megtöltő darts versenyeket se értem, de ezt betudom a koromnak. Könnyen elkészíthető, gyors és megfizethető étkekre pályázok. Nyilván az alapok nem saját kútfőből születnek, de amennyire lehet, egyedin munkálkodom. Nem cél, hogy egy száraz, unalmas receptkönyvet vessek klaviatúrára, ami csak adathalmaz, hisz a főzés szórakoztató is tud lenni. Nekem is hetekig tartó, egy rakás könyvtárat felölelő kutatómunkába telt, míg rájöttem, hogy a tucatnyi leírásban szereplő EK, az valójában az evőkanál. Na de, hamarosan kezdünk.

 

Tessék, a végére egy nyest.

sr_sendcard_9ac1ae3e50.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sultnyest.blog.hu/api/trackback/id/tr1112156207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sóskatáska 2017.01.28. 13:31:44

Felvettelek Kedvencekbe,szóval ne okozz csalódást.
A szaros bundás kenyér recepje érdekelne.

dzsoni90 · http://sultnyest.blog.hu/ 2017.01.28. 13:40:53

@sóskatáska: : D a titkos formula miatt nem adhatom ki egyelőre
süti beállítások módosítása